El divendres 9 de juny, tingué lloc a l’Ateneu Popular Garriguenc la xerrada, “Prades, quan a muntanya s’hi vivia i treballava”, a càrrec del Manel Martínez, dintre de les activitats que té programat per aquest any, el CEBG pels quaranta anys de la seva existència.
Es va fer repàs històric per les muntanyes de Prades, des de temps prehistòrics fins als nostres dies.
Analitzant els recursos que tenien els masos i poblacions en altres temps i la seva manera de viure, ramaderia, cultius, explotacions mineres… generalment en els segles XVIII i XIX, on la majoria dels masos s’abandonaren, estan en l’actualitat, molts d’ells en estat de ruïnes.
Una xerrada, que ens va obrir els ulls sobre la importància del patrimoni, que hi ha en unes muntanyes tan nostres, que hem recorregut i que no ens hem fixat prou del que hi ha i no l’hi hem donat massa importància.
XERRADA DE MANEL MARTÍNEZ, “PRADES QUAN A MUNTANYA ES VIVIA I ES TREBALLAVA” (09-06-2023)
