Aquest any, dins el programa de sortides regulars del centre, estem descobrint paisatges nous però també tornant a indrets com la Pica d’Estats.
Qualsevol aficionat l’ha pujat, però nosaltres ho vam fer per un lloc poc freqüent. Sortint de l’estany del Sotllo, ens vam enfilar en direcció al port de Canalbona. Aquí ja vam veure que aquella no seria una excursió més. Ens vam equipar amb els grampons per la gran quantitat de neu i la verticalitat, i ens vam enfilar fins al coll, on vam assolir el primer pic, el pic de Canalbona, de 2959m. Per la carena, vam arribar al pic Rodó de Canalbona i a la Punta Gabarró, que ja és un 3000. Continuant per la cresta, vam arribar a la Pica d’Estats, de 3114m d’alçada, el sostre de Catalunya.

Després de disfrutar de les vistes i fer les fotos pertinents, vam fer el pic Verdaguerr i el Montcalm, tots dos de més de 3000m d’alçada. Des d’allí vam continuar en direcció al coll de Sotllo i fins al punt d’inici, el llac de Sotllo.

Un dia ple d’emocions i de paisatges que mai són iguals.